• Index
  •  » Propozycje
  •  » Sesje czyli misterny plan jak rozwiązać odwieczne problemy forum.

#1 2013-06-04 15:47:17

Arisa

http://img545.imageshack.us/img545/8581/27959141.png

Zarejestrowany: 2011-10-14
Posty: 38
Punktów :   

Sesje czyli misterny plan jak rozwiązać odwieczne problemy forum.

TO DO LIST or TO PROPOSE

(jak kto woli)
1. System(rodzaje i nagrody)Sesji.
2. Zasady Mg-owania.
3. Poradnik Mg-owania.
4. Nowy system obrażeń oraz ich leczenia.
5. Punkty Reputacji.
6. Zmiany w postaciach mistrzowskich.
7. Skup ciał i nagrody za głowy.
8. Dalsze plany, ale wymagające przetestowanie jak się te będą sprawdzać



Legenda:
Uwagi do tekstu związane z czynionymi postępami
Uwagi związane z kwestiami mechanicznymi i innymi
Opcjonalni do wprowadzenia zazwyczaj ktoś miał  inną koncepcje na to co chciałem wprowadzić ja

Ostatnio edytowany przez Arisa (2013-06-08 16:18:47)

Offline

 

#2 2013-06-04 16:11:22

Arisa

http://img545.imageshack.us/img545/8581/27959141.png

Zarejestrowany: 2011-10-14
Posty: 38
Punktów :   

Re: Sesje czyli misterny plan jak rozwiązać odwieczne problemy forum.

I.System(rodzaje i nagrody)Sesji.
Ograniczę się tu do samych rodzajów sesji od razu mowie że zajdą zmiany do tego co zaproponowałem na forum przede wszystkim będzie nieco więcej ich rodzajów.
08 czerwca dodany Wzór podsumowania i ogólny plany, rodzaje sesji, przeciwnicy
1.Rodzaje sesji
Sesje Zwyczajne:
-Prosta
-Normalna
-Trudna
-Bardzo Trudna
Sesje Fabularne(?):
- Poszukiwania zwoju z paktem
- Rozwijanie zdolności
- Podróż na Myobokuzan
- Eliminacja(?)
- Zadanie Fabularne
- Wejście w fabułe
Sesje drużynowe:
- Współpraca
- Rywalizacja
Eventy:
-minieventy
-eventy

W sumie 9( 10 ) rodzajów sesji(każda możliwa jeszcze do wykonanie w 2 trybach drużynowych czyli w sumie 27 kombinacji(30)) + 2 rodzaje eventów i każdy przede mną do opisania,a przez Katsa do poprawienia lub olania
2. Opisy sesji.

3. Przeciwnicy(zdaje sobie sprawę że może ci się nie spodobać)
Tylko i wyłącznie od MG zależy jacy przeciwnicy występują w sesji, mogą to być ludzie, zwierzęta, sumony dosłownie wszystko utrzymane w realiach Naruto. Może też się zdarzyć tak, że sesja nie wymaga pokonania żadnego przeciwnika, wszystko pozostaję w kwestii prowadzącego. Jednak żeby ułatwić mu zadanie, a także graczom wybór poziomu sesji umieszczam małą sugestie:
- Przeciwnicy w sesji prostej, zazwyczaj nie są ninja, posiadają mniej więcej 60-240 punktów rozdanych w statystyki oraz nie znają żadnych jutsu czy umiejętności.

-Przeciwnicy w sesji normalnej, tutaj już mamy do czynienia z bardzo szeroką grupą ninja, posiadają około 250-600 punktów rozdanych w statystyki. Mogą mieć dowolną liczbą jutsu do rangi B włącznie, a w skrajnych przypadkach 1 jutsu rangi A. Posiadają podstawę umiejętności możliwe do opanowania przez zwykłego ninja oraz podstawowe umiejętności swojego KG/umiejętności specjalnej(do 3 poziomu włącznie). Ponadto są w stanie używać 1 żywiołu

-Przeciwnicy w sesji trudnej, teraz mamy do czynienia z elitą ninja, posiadają około 600-1000 punktów rozdanych w statystyki. Posiadają dowolną ilość jutsu do rangi B, 3 rangi A oraz czasami 1 rangi S. Posiadają dość rozwinięte umiejętności odnośnie 1 profesji i dobrze rozwinięte zdolności zwykłego ninja. Władają swoim KG/umiejętnością specjalną niemal na mistrzowskim poziomie. Są w stanie używać  2 żywiołów

-Przeciwnicy w sesji bardzo trudnej, to czołówka elity jest ich tak mało że można ich policzyć na palcach u rąk, posiadają umiejętności na poziomie 800-1800 punktów do rozdania między statystyki. Dowolną liczbę jutsu do rangi A oraz maksymalnie 5 jutsu rangi S.Posiadają olbrzymie umiejętności odnośnie dwóch
profesji oraz rozwinięte zdolności zwykłego ninja. Ciężko znaleźć kogoś kto lepiej od nich włada swoim KG/umiejętnością specjalną. Są wstanie opanować 3 żywioły.

4.Wzór podsumowania

MG: Konto strażnika i nazwa użytkownika który przeprowadził
Gracz: Imię postaci gracza
Miejsce: Nazwa prowincji oraz tematu rozpoczęcia+link do posta, ewentualnie nazwa tematu w międzyczasie+link do posta, nazwa prowincji zakończenia+link do posta
Rodzaj sesji: Zwyczajna/Drużynowa (itp.) - Prosta/Normalna(itp.)
Treść: Krótkie streszczenie sesji minimum 1 zdanie na post
Sytuacje zagrożenia: Sytuacje w którym postaci gracza zagrażało największe niebezpieczeństwo wraz linkami i krótkimi opisami.
Obrażenia: Obrażenia otrzymane w trakcie sesji
Nagroda:
Gracz: Nagroda gracza dostosowana do poziomu sesji
Klan: Punkty reputacji uzyskane dla klanu
MG: Nagroda dla prowadzącego

Kod:

Kod:

[b]MG[/b]: 
[b]Gracz:[b]
[b]Rodzaj sesji:[/b]
[b]Miejsce[/b]:
[b]Treść:[/b]
[b]Sytuacje zagrożenia:[/b]
[b]Obrażenia:[/b]
[b]Nagroda:[/b]
[u]Gracz:[/u]
[u]Klan:[/u]
[u]MG:[/u]

Przykład

MG: Strażnik 5(Akio)
Gracz: Itsumi
Rodzaj sesji: Zwyczajna - Normalna
Miejsce: Tanuza - początek Tanuza - koniec
Treść:
Młody ninja odnalazł dziwny zwój a na nim instrukcję jak postępować dalej...
Sytuacje zagrożenia:
Kunai zmierzający w głowę chłopaka uniknięty idealnym Kawarimi
Rasengan uniknięty dzięki wysokiej jakości postowi obronemu
Obrażenia: Złamane żebra.
Nagroda:
Gracz: standardowa nagroda 50 PU i 20 PW
Klan: 2 PR
MG: standardowa nagroda 50 Pu i 20 PW

Ostatnio edytowany przez Arisa (2013-06-08 18:45:04)

Offline

 

#3 2013-06-04 16:14:25

Arisa

http://img545.imageshack.us/img545/8581/27959141.png

Zarejestrowany: 2011-10-14
Posty: 38
Punktów :   

Re: Sesje czyli misterny plan jak rozwiązać odwieczne problemy forum.

II. Zasady Mg-owania
5 czerwca - dodane zostały uwagi mechaniczne co do niektórych punktów w liście Co...MG
8 czerwca - dodane zostały uwagi graczy
9 czerwca - dodane zostały punkty 1,2,3, oraz punkt 2 zamieniony  na 4 z niewielkimi korektami

1.Kim jest MG?
    Mistrz gry (MG) występuje u nas pod postacią strażników i event masterów, czasami również pod postacią administracji. Jego zadaniem jest kierowanie światem i wydarzeniami rozgrywającymi się podczas sesji, walki czy eventu. Może tworzyć nowe miejsca, postacie ma wpływ na niemal wszystko. Jedyny wyjątek stanowią gracze którzy nie znajdują się pod bezpośrednią władzą mistrza gry. Jego jedynymi ograniczeniami jest mechanika, którą jednak może delikatnie naginać w zależności od swoich potrzeb oraz fabuła forum. Za której rozwój jest odpowiedzialny, więc w gruncie rzeczy jedyne co go ogranicza to własna pomysłowość,kreatywność i wyobraźnia.
2. Czym jest sesja?
    Sesja to wydarzenia fabularne, które wpływa w różnym stopniu na świat gracza z reguły przeprowadzone przez Strażnika lub Event Mastera. Można to porównać do misji w Naruto, z tą różnicą, że działają na innej zasadzie. W anime misje były zlecane poprzez wioski które u nas nie istnieją, miały odpowiednio przypisane rangi i wybierani do ich wykonania byli odpowiedni ludzie. U nas, nikt nie zmusi nas do wykonania zlecania ani też tego nie zabroni. Nie ma reguły, która nakazywałaby rozwiązywanie problemów mieszkańców świata. Jednak należy liczyć się z tym, że nasze działania, bądź ich brak mają wpływ na fabułę NCW. a. Od strony technicznej wygląda to tak, jeżeli jest chętna osoba do przeprowadzenia sesji to się ona odbywa (fabularnie oczywiście).


3. Jak zostać MG
   Każdy, dosłownie każdy gracz, wystarczy wyrazić chęć przeprowadzenia sesji i znaleźć gracza który jest chętny aby wziąć w niej udział. Następnie należy zgłosić się do administracji z prośbą o przyznanie konta z odpowiednimi uprawnieniami. Przed rozpoczęciem prowadzenia sesji warto dobrze zapoznać się z fabułą i realiami forum oraz indywidualną fabułą graczy którzy w niej uczestniczą. Jeżeli wszystko będzie w porządku można rozpocząć sesje.     

     Żeby rozpocząć sesje należy zalogować się na jedno z kont MG, których hasła można zdobyć u administracji. Z każdym nowym MG hasła będą zmieniane! Po zalogowaniu można przystąpić do sesji. Konta MG są do dyspozycji każdego gracza, który chce przeprowadzić sesje. Zabroniona jest jednak jakakolwiek zmiana danych w tychże kontach.

4. Jak prowadzić sesje
4.Co powinien i nie powinien robić MG, a co może.

Punkt czwarty:P w moim planie spisu zasad to odpowiedź na 3 proste pytania co może co powinien i czego nie powinien robić mg.Postanowiłem też dać większości graczy okazję do odpowiedzenia na te pytanie w recepcji.
Nie chciałem tutaj stosować wprost zakazów i nakazów, a jedynie zbiór porad powinien, nie powinien gdyż mgowanie u nas na forum jest raczej formą wolontariatu, owszem płatnego. Jednak i tak zdecydowanie łatwiej jest znaleźć gracza chętnego do sesji niż jej poprowadzenia.

Czego Mg nie powinien robić?

- MG nie powinien mieć wpływu na zachowania i reakcje postaci graczy. Nie może za niego decydować czy jest przerażony, zadowolony czy smutny na dany widok. Nie może też decydować w którą stronę podąża posrać ani czy w ogolę jest zainteresowany konkretnym zleceniem czy przygodom. Gracz posiada pełną autonomie i nie podlega MG. Nie oznacza to jednak, że gdy jego serce przeszyje kunai, powie sobie "chuj, dalej żyję nie masz prawa mnie uśmiercać, to ja o tym decyduje!". Gracz w dalszym ciągu podlega wydarzeniem jakie tworzy MG i w takim wypadu pozostaje mu tylko zadecydować jak bardzo i czy w ogóle go bolało.

Zawsze mnie wkurzało jak Mg kierował moją postacią decydował, że była przerażona, bądź pewna siebie. Postać powinna w 100% należeć do gracza.

- MG nie powinien sugerować własnych rozwiązań i przebiegów przygody w niefabularny sposób. Każdy gracz ma własny rozum i wolę i to on decyduję jak postąpi w danym momęcie. Owszem można mu sugerować pewne rozwiązania jeżeli za bardzo oddalamy się od głównego celu, jednak nie w bezpośredni sposób. Nie może być tak, że nie określony głos mówi nam jak powinnyśmy postępować. Wszystko powinno odbywać się w sposób fabularny czy to przez pojawienie się nowego pomocnika czy przez nagłą zmianę pogody, zależy już od kreatywności MG.

Tego też nie lubie choć nie wiem czy mi osobiście nie zdarzało się tak robić. Chodzi o końcówki postów w stylu "Czy nasz młody bohater zdecyduje sie na to, a może na to?". Gracz nie może być ograniczany, a jak mg chce żeby coś wykonał powinien mu to sugerować w bardziej fabularny sposób.

- MG nie powinien ograniczać się do minimalnej ilości postów w sesji. Nie ma sensu numerować postów w stylu 1/15 czy 1/20. Nie można z góry zakładać liczby odpisów osiągniętych przez gracza,w końcu istnieje prawdopodobieństwo że nie zdoła ukończyć misji żywym. Minimalna długość sesji powinna być traktowana jako nagroda za bezbłędne pokonywanie przeszkód, które na drodze gracza stawia prowadzący. Jednak każdy gracz ma prawo popełniać błędy, a spora ich ilość nie umie czytać w myślach MG i często postępuję w inny sposób niż się tego spodziewał.
Wkurza mnie obowiązujący trend na forum z odliczaniem postów tak jakby minimalna ilość jej postów była zarazem maksymalną i nie dopuszcza się, że sesja zostanie przerwana czy to przez śmierć czy niepowodzenie misji
- MG nie powinien kierować się sympatią czy antypatią do graczy. Nie ma prawa zabić gracza tylko dlatego, że mu się nie podoba. Tak samo nie może oszczędzić gracza, który popełnił fatalny błąd tylko dlatego że go lubi. Powinien pozostać obiektywnym sędzią, niezależnie od sytuacji.
To jest chyba wiadoma sprawa problem może stanowić jedynie egzekwowanie i praktyce może się to okazać przepisem który mało kto przestrzega, ale warto go zamieścić


- MG nie powinien ustalać przebiegu sesji z graczem. Sesja ma stanowić wyzwanie i prawdziwą przygodę, a nie przypominać grę aktorską według scenariusza kiepskiej telenoweli w celu pozyskania jak największej nagrody. Nie można ułatwiać zadania graczom. Jeżeli nagrody zależałyby od samej ilości postów, sesje byłyby nie potrzebne. Podczas takiej przygody zarówno gracz jak i MG muszą się czymś wykazać.

To chyba również wiadoma sprawa

- MG nie powinien edytować postów po odpowiedzi gracza. Każdy nawet najmniejszy wyraz, może a nawet powinien mieć wpływ na postępowanie gracza i przyszły przebieg sesji. Spamowanie postami w celu jak najszybszego ukończenia sesji nie powinno mieć miejsca.

Ostatnio spotykałem się ze sprawą 17 sekundowych odpisów i z jakiegoś powodu wydaję mi się to się złe. Odwalanie sesji na szybkość dla nagrody to chyba nie to o co nam chodzi

- MG nie powinien z góry zakładać powodzenia przygody, nie zawsze wszystko idzie gładko, nie wszystko też da się przewidzieć. Zwłaszcza że sesja ma być wyzwaniem, które musi być wymagające aby dostarczyć graczowi satysfakcję z jej wykonania i dumę z zasłużenie zdobytej nagrody. Po za tym gracz ma pełne prawo wybrać sobie poziom zadania, któremu nie ma szans podołać.

Nie podoba mi się panujący trend odbebnimy posty i mamy nagrode

- MG nie powinien ograniczać kreatywności gracza. Jeżeli ten przyjął misję pościgową, a zamiast ścigać przeciwnika postanawia urządzić sobie drzemkę to ma do tego pełne prawo. Najwyżej misja w której bierze udział, rozciągnie się na większą ilość postów lub zakończy niepowodzeniem.

Wydaję mi się właśnie po to jest ta minimalna, a nie maksymylna liczba postów aby gracz mógł podczas sesji robić co chce, jeżeli postępuje w zły sposób to sesja się wydłuża i tyle.

- MG nie powinien przez dłuższy czas nie odpowiadać na posty gracza bez poprzedniego uprzedzenia. W takim przypadku gracz może poprosić o zmianę prowadzącego.

-Mg nie powinien wykorzystywać postaci i fabuły graczy nie uczestniczących w sesji bez konsultacji z właścicielem postaci i wyrażanie przez nich zgody.

8 czerwca dodane po uwagach Gamatta

-MG nie powinien prowadzić sesji w kółko jednej osobie,bądź tylko członkom swojego klanu. W miarę możliwości powinien prowadzić rozmaitym osobą.
8 czerwca dodane w związku z planem wprowadzenia  PR

Co MG  powinien robić?

- MG być świetnie zapoznany z fabułą forum oraz realiami świata Naruto. Nie może być tak, że znikąd pojawiają się postacie zupełnie nie związane z jednym i drugim, albo co gorsza połączone z jednym i drugim jak np. Mieszkaniec Konohy, który używa dziwnej magii żeby przyzwać gobliny.

- MG powinien skontaktować się z graczem przed rozpoczęciem sesji, zapytać o jego preferencję odnośnie przygody. O tym na jakim ma być poziomie i o tym czy fabuła ma być specjalnie powiązana z historią postaci czy ma stanowić jej kolejny mniej znaczący epizod. Powinien także zapoznać się z kartą postaci gracza oraz jej prologiem. Spytać o charakter postaci o jej statystyki oraz zawartość pamiętnika.
Ta sprawa może wzbudzać sporo kontrowersji bo obecnie wszyscy ukrywają skille swojej postaci daleko pod wielotysięcznym hidem jednak wydaję mi się że MG nie może poprowadzić sesji w odpowiedni sposób jeżeli nie wie jak wyglądają chociaż statystyki i pamiętnik gracza. Powinno to też zmotywować do uzupełniania pamiętnik, bo chociażby u mnie z tym ciężko.

- MG powinien przejrzeć kilka poprzednich postów gracza aby poczuć atmosferę jaka otaczała w ostatnim czasie postać i dostosować do tego sesje. Oczywiste jest, że sesja powinna być przeprowadzona w innym klimacie jeżeli postać gracza upiła się kilka postów przed sesją, a w innym jeżeli ktoś jej umarł kilka chwil przed rozpoczęciem przygody.

- MG powinien mieć przygotowany luźny szkic sesji z jasno określonym celem. Gracz ma spory wpływ na przebieg sesji dlatego nie da się wszystkiego zaplanować. Nie powinien być też przez cały czas prowadzony za rączkę, aby wszystko szło po myśli prowadzącego. Jednak sesja powinna mieć również cel do którego postać powinna dążyć i który pozostaję nie zmienny do końca sesji(chyba że szkic zakłada zmianę celu jeszcze przed rozpoczęciem sesji).
Co raz częściej strażnicy po prostu nie mają pomysłu na sesje, ale chcą otrzymać nagrodę więc przystępują do odklepania 15 postów

- MG powinien z góry ukształtować ewentualnych przeciwników i ich umiejętności. Nie powinno być tak że kształtuje ich charakter i zdolności w celu ułatwienia, bądź utrudnienia przygód gracza na podstawię bieżących wydarzeń w przygodzie.
Żeby nie było tak że okazuję się że gracz ma element ognia to prowadzący wymyśla że będzie miał jego przeciwnik wode i nic mu nie może zrobić.

- MG powinien przestrzegać mechaniki i systemów panujących na forum. Nie powinien wymyślać sobie własny technik i umiejętności.

-MG  powinien dostosowywać poziom sesji w zależności od wyboru gracza, a nie jego umiejętność. Jeżeli postać mistrzowska nie chce się za bardzo wysilać i pragnie się udać na sesje prostom to może to zrobić i nie powinno się to zbytnio różnić od przygody jaką dostał gracz świeżo po akademii.
Tutaj wydaję mi się że gracz powinien mieć wybór czy chce ryzykować podczas misji czy nie przed jej podjęciem.

- MG powinien zwracać uwagę na styl i jakoś postów pisanych przez graczy (w miarę ich możliwości) i w sytuacjach spornych wykorzystywać to na korzyść, bądź niekorzyść gracza. Powinien również sprawdź czy postać postępuję zgodnie ze swoim charakterem.
Jesteśmy grą pbf więc jakby nie patrzeć musimy premiować takie rzeczy

Nie wiem co z tym zrobić chyba przeniosę do może.

- MG powinien prowadzić ciekawą i interesującą przygodę, która jest powiązana z fabułą i w jakimś stopniu na nią wpływa. Sesja powinna tworzyć ciekawą historię, która pozwoli zainteresowanemu nią się zabawić. . Przygoda wcale nie musi być czymś, gdzie gracz zostaje poddany istnym torturom, walcząc do samego dnia zbiorniku z chakrą. Sesja może być zarówno zagadką kryminalną, w której należy rozwiązać jakąś zagadkę. Jedno jest pewne: Mistrzy Gry powinien robić coś ambitnego, coś po czym gracz będzie "nasycony" dobrą grą.
8 czerwca Dodane chyba po uwagach miyi i sentiego
Co MG może robić?

- MG może zwiększyć bądź zmniejszyć nagrodę gracza w zależności od tego jak spisywał się podczas sesji. Wymaga to jednak poprzedzenia konsultacją z administracją.
Wydaje mi się że warto motywować graczy do tego aby sesje były jak najlepsze
- MG może pokazać postacią graczy technik oraz KG rożnych klanów, których wcześniej nie widzieli i umożliwić im wpisanie ich do pamiętnika.
Oczywista sprawa że wydarzenia z sesji wpływają na wspomnienia i pamiętnik postaci
- MG może zabić, bądź zranić(w tym wywołać trwałe kalectwo) postać gracza poprzez wydarzenia i osoby występujące w sesji.
Do zabijania raczej nie ma skłonności na forum mimo że taka opcja jest, natomiast rany wydają mi się wyjściem do którego łatwiej będzie przekonać graczy, a przecież w przypadku sesji muszą być czasem jakieś negatywne strony
- MG może zdecydować czy ruchy gracza odniosły powodzenie czy nie oraz czy miał szansę na wykonanie ukrytych ruchów.

- MG może konsultować się z administracją w przypadku użycia przez postać gracza nieznanych umiejętności.

- MG może zdecydować o powodzeniu bądź niepowodzeniu gracza uczestniczącego w sesji.
Tutaj taka nowość nowy sysytem sesji ma wprowadzić możliwość niepowodzenia i odpowiednio zredukować nagrodę. Myślę że to może być częściej stosowany zabieg niż obecnie śmierć.
- MG może wykorzystywać wszelkie wady i obrażenia oraz nietypowe elementy ubioru  postaci nabyte w wyniku jej życia fabularnego.
- MG może zwiększyć lub zmniejszyć umiejętności gracza w zależności od jakości posta. Nie może być tak że gracz, który posiada wielkie umiejętności podchodzi do sprawy pisania postu. W takiej sytuacji można zastosować czasowy boost umiejętności jego przeciwnika, nawet jeżeli nie był wcześniej zaplanowany lub pogorszyć umiejętności gracza np. po przez słabszy dzień. W przypadku gdy gracz o słabych umiejętnościach napisze posta który jest na wysokim poziomie.  Mg może czasowo zwiększyć jego umiejętności, bądź obniżyć umiejętności jego przeciwnika w taki sposób aby np. uratować mu życie.
Chyba czegoś takiego oczekiwałaś, mimo wszystko wydaję mi się że jak są z góry ustalone umiejętności Npc to event jest ciekawszy graczą, a pokonanie takiej postaci sprawia większą satysfakcje. Co nie oznacza że umiejętności i styl gracza nie są brane pod uwage

8 czerwca dodane po uwagach katsa

Ostatnio edytowany przez Arisa (2013-06-09 11:22:56)

Offline

 

#4 2013-06-04 16:17:29

Arisa

http://img545.imageshack.us/img545/8581/27959141.png

Zarejestrowany: 2011-10-14
Posty: 38
Punktów :   

Re: Sesje czyli misterny plan jak rozwiązać odwieczne problemy forum.

III. Poradnik MG-owania
8 czerwca odłożenie projektu
To bez wątpienia jest potrzebne, ale jakoś nie czuję się odpowiednią osobą aby to opisać,a zbiór zasady powinien w znaczący sposób ułatwić przeprowadzanie sesji więc w obecnej chwili nie jest to priorytetem i najzwyczajniej w świecie chyba to odpuszczę. Dodam trochę więcej objaśnienie w innych punktach

Ostatnio edytowany przez Arisa (2013-06-08 17:15:28)

Offline

 

#5 2013-06-04 16:40:53

Arisa

http://img545.imageshack.us/img545/8581/27959141.png

Zarejestrowany: 2011-10-14
Posty: 38
Punktów :   

Re: Sesje czyli misterny plan jak rozwiązać odwieczne problemy forum.

IV. Nowy system obrażeń oraz ich leczenia.
5 czerwca - pokazani o co w tym punkcie chodzi
8 czerwca dodanie rodzajów obrażeń oraz planu działania
9 czerwca- dodanie sposobów leczenia i ujemnych modyfikatorów, na razie w celu zobaczenia jak to wygląda, gdyż trzeba jeszcze to jakoś uzależnić od wytrzymałości.
9 czerwca wygląda beznadziejnie i nie mam pomysłu jak połączyć to z wytrzymałością trzeba wymyślić  coś innego

Ten punkt jest dla mnie ważny ze względu na kilka spraw. Pierwsza to fakt, że Wytrzymałość ssie w porównaniu do innych statystyk. Owszem w porównaniu nie wypada tak źle, ale zobaczymy siła po za siłą liczy się do siły jutsu. Reakcje do składanie pieczęci umysł tak samo, wola siła genjutsu w skrócie wszystkie statystyki mają coś dodatkowego, może po za szybkością, która jednak i tak wydaję mi się atrakcyjniejsza od wytrzymałości. Pewnie dlatego, że szybkość jest atrybutem ofensywnym i sprawdza się zarówno w zwykłym taijutsu jak i w połączeniu z umiejętnościami i niektórymi jutsu. Jak to wygląda w przypadku wytrzymałości? Owszem broni nas przed Taijutsu, ale w teorii tylko przed nim. Bo już nie można powiedzieć żeby miała jakiś wpływ jeżeli używamy jakiejś katany, albo jutsu.
Kolejna sprawą jest fakt, że niby mamy wpisane te obrażenia w jutsu, ale po za śmiertelnymi raczej to ciężko powiedzieć jakie one rzeczywiście są po za tym wytrzymałość powinna w jakimś stopniu wpływać na obrażenia zadawane przez jutsu( bo chyba przyjmować porównanie siła jutsu do wytrzymałości nie ma sensu).
I ostatnia i dotycząca  najbardziej sesji sprawa to delikatnie mnie wkurza, że postacie wychodzą z każdej sesji bez szwanku i gotowe do działania. A przecież sesje miały być wymagające. Rekordziści zrobili 2 sesje w przeciągu 3 czy 4 godzin co wydaje mi się nie logiczne w przypadku wymagającego zadania. Umniejsza to też rolę medyków na forum, w związku z tym wypadało by dodadać jakieś systemy leczenia od zwykłego odpoczynku po poważne operacje, które w jakimś stopniu ograniczałyby akcje fabularne(patrz rock lee w naruto).

1.Rodzaje obrażeń.

Nie jestem pewien czy nie za dużo do wyboru

- Brak - gracz znajduję się w idealnym stanie i nic mu nie dolega.

- Zmęczenie - przejściowe zmniejszenie zdolności do pracy spowodowane przez brak rezerw energetycznych. W wypadku odczuwania zmęczenia, należy położyć się i nie dopuścić do utraty ciepła przez ciało. Zmęczenie jest reakcją fizjologiczną chroniącą przed dalszą zbyt intensywną pracą.

a)lekkie - To jeszcze nic takiego wystarczy na chwilkę się położyć i sami dojdziemy do siebie.
Leczenie:1 post o odpoczywaniu przed podjęciem następnej sesji,walki
Ograniczenia: Spadek naszych statystyk o 10% przy podejmowaniu akcji fabularnych bez leczenia

b)średnie - Tutaj  już zaczyna się robić niebezpiecznie dla nas, ninja w takim stanie nie powinien podejmować akcji fabularnych gdyż mogą się one dla niego źle zakończyć.
Leczenie:1 post odpoczynku+1 godzina do następnej walki bądź eventu
Ograniczenia: Spadek naszych statystyk o 20% możliwość wystąpienia skurczów w dowolnym momęcie sesji czy walki

c)mocne - W  tym momęcie osiągamy naszą granicę niby nam się nie stało, a jednak osiągamy swoją granicę wytrzymałości
Leczenie:1 post odpoczynku +12h czekania na dojście do siebie przed podjęciem następnej sesji,walki
Ograniczenie: Spadek naszych statystyk o 50%, skurczę mieśni zdarzają się co chwilę, możliwa utrata przytomności w dowolnym momęcie sesji czy walki.

- Potłuczenie(ogólne) - z reguły nic grożnego od to siniaki nic co poważnie naruszyło by kości bądz tkankę organiczną, a mimo wszystko boli

a)Lekkie - kilka siniaków nikt przecież jeszcze od tego nie umarł, mimo wszytko irytujące
Leczenie: 1 post podczas którego zajmujemy się swoim siniakami.
Ograniczenia: Praktycznie żadnych, po za tym że nasze ciało jest narażone na urazy w większym stopniu. Wytrzymałość spada o 10%

b)średnie - teraz tych siniaków jest znacznie więcej w dodatku są one dość widoczne
Leczenie 1 post + godzina czekania.
Ograniczenia: Siniaki mają mocny wpływ na naszą aparycję co może w znaczącym stopniu utrudnić konwersację z NPC, po za tym jesteśmy narażeni na większe urazy niż zazwyczaj. Wytrzymałość spada o 25%

c)mocne - to już nie tylko siniaki dosłownie wszystko cię boli
Leczenie:1 post+12 godzin czekania
Ograniczenia: Nasz wygląd jest jeszcze bardziej odpychający, ryzyko urazów jest olbrzymie.(wytrzymałość spada o 50%

- Stłuczenia:
a) palca - na prawdę chcesz się przejmować czymś takim jak stłuczenie palca i to uważasz się za ninja
Leczenie: 1 Post+godzina czekania
Ograniczenia: Szybkości składania pieczęci spada o połowe

b) Łokcia - niby taki twardy, a jednak można go stłuc i nie należy to do najprzyjemniejszych
Leczenie:1 post+12 godzin czekania
Ograniczenia: Szybkość i Siła spada o 10%

c) kości ogonowej - tak mamy taką kość i teraz niesamowicie boli
Leczenie:1 post+12 godzin czekania
Ograniczenia: Reakcje spadają o 10%

d) kolana - dość niewygodne i niezwykle bolesne
Leczenie: 1 post +x czekania
Ograniczenia: Reakcje oraz szybkość spadają o 10%
e) kostki - skręcenie kostki dość popularny uraz
LEczenie:1 post+ x czekania
Ograniczenia: Reakcje oraz szybkość spadają o 20%

f) żeber
Leczenie: 1 post + x czekania
Ograniczenia: Statystyki spadają o 20%
g)Nadgarstka
Leczenie 1 post + x czekania
Ograniczenia: Brak możliwości składania pieczęci.
h) mózgu
Leczenie: 3 posty w tym konieczność kontaktu z lekarzem.
Ograniczenia: Zaburzenia ruchu, pamięci lub nagłe utraty przytomności. Nie leczona przez dłuższy czas powoduje straty w pamiętniku. Statystyki spadają o 10 %.

-Złamania:

a) palca
Leczenie: 1 post w którym usztywniamy palec + tydzień czekania
b) nadgarstka
Leczenie: 2 posty +kontakt z lekarzem + tydzień czekania
Ograniczenia:
c) żeber
Leczenie: 3 posty+ kontakt z lekarzem + tydzień czekania
c) ręki
Leczenie: 3 posty+ kontakt z lekarzem + tydzień czekania
d) nogi
Leczenie: 3 posty+ kontakt z lekarzem + tydzień czekania
e) kręgosłupa
Leczenie: 4 posty+ kontakt z lekarzem + miesiąc czekania
- Oparzenia

a) pierwszego stopnia
Leczenie: 1 post
b) drugiego stopnia
Leczenie: 1 post+ dzień czekania
c) trzeciego stopnia
Leczenie: 2 posty+ kontakt z lekarzem + tydzień czekania
d) czwartego stopnia
Leczenie: 3 posty+ kontakt z lekarzem + 2 tygodnie czekania
-Rozerwanie

a) skaleczenie
Leczenie: 1 post
b) lekka rana
Leczenie: 1 post+12h
c) ciężka rana
Leczenie: 2 posty+kontakt z lekarzem+tydzien

d) całkowite
Leczenie: 10 postów+2 miesiące czekania
Ograniczenia: Utrata 10% statystyk na stałe, a 25% na czas leczenia

-Obrażanie wewnętrzne

a) krwotoki
Leczenie:
c) uszkodzenia mięśni
Leczenie:
Ograniczenia
b) jamy brzusznej
Leczenie:
Ograniczenia

c)płuc
Leczenie:
Ograniczenia
d)serca
Leczenie:
Ograniczenia
e)mózgu
Leczenie:
Ograniczenia
-Inne

a)pozbawienia narządów zewnętrznych

b)śmierć

c) w zależności od pomysłowości MG

2. Wytrzymałość a leczenie
3. Szpitale a leczenie
4. Medycy a leczenie

1. Punkty obrażeń
2. Rodzaje obrażeń
3. Leczenie

Ostatnio edytowany przez Arisa (2013-06-09 14:37:01)

Offline

 

#6 2013-06-04 16:44:15

Arisa

http://img545.imageshack.us/img545/8581/27959141.png

Zarejestrowany: 2011-10-14
Posty: 38
Punktów :   

Re: Sesje czyli misterny plan jak rozwiązać odwieczne problemy forum.

V. Punkty Reputacji.
Z tego pomysł jestem dość dumny w dużej mierze przypomina dawną wpływy klanów, ale jest o wiele prostsze do wprowadzenia i zastosowania,a przy tym niemal równie interesujące. Ma wprowadzić też chociaż minimalną możliwość rywalizacji miedzy klanami i w jakimś stopniu określać ich siłę. Pomagać też klanom zgromadzić odpowiednie zapasy kasy. Też traktuję to jako sprawdzian czy warto inwestować czas w sprawy związane z klanami i ich zarządzaniem.

9 czerwca wprowadzenie tabel i nagród

Przedstawiam tutaj moją wersję tego wszystkiego opartą w dużej mierze na rywalizacji między klanami, wiem że obawiasz się że gracze ograniczą się do prowadzenia sesji tylko konkretnym osobą ze swojego klanu, jednak warto spróbować. Zwłaszcza że w klanach zazwyczaj nie ma zbyt dużo tych osób.

1. Tabele

Tabele to coś co powinno być uzupełniane raz na 3 miesiące na początku nowego roku w NCW, więc nie zajmowały by sporo czasu. Wtedy też byłyby przyznawane nagrody.
a) Tabela wszech czasów
Tutaj brak jakichkolwiek nagród liczy się po prostu prestiż jaki klany zdobyły podczas swojego istnienia. Ma też wpływ na fabułe forum. Klany z samego szczytu tabeli będą rozpoznawalne przez większą ilość ludzi, nawet tych nie związanych z fachem ninja, w przeciwnikach może wzbudzać to strach i szacunek. Klany z samego dołu mogą być natomiast  wyszydzane i lekceważone, nikt osobą z tych klanów nie przy dzieli ważnych ról podczas eventów.

Suma:                             Ostatni rok:
1. Ayatsuri      0 PR                     0 PR
    Hyuuga       0 PR                     0 PR
    Kiyoshi       0 PR                     0 PR
    Namikaze   0 PR                     0 PR
    Nara          0 PR                     0 PR
    Sabaku       0 PR                     0 PR
    Samotnicy   0 PR                     0 PR
    Senju         0 PR                     0 PR
    Uchiha        0 PR                     0 PR
    Wyrzutki     0 PR                     0 PR

*kolejność alfabetyczna
b) Tabela krajów
Tutaj pojawiają się już niewielkie nagrody, chociaż również zliczamy punkty na takiej zasadzie jak wyżej jesteśmy podzieleni między kraję i walkę o największe wpływy w nim. Na podstawie tej tabeli wyliczana jest siła militarna poszczególnych krajów(aby zachować równowagę między krajami). Wpływa też na prestiż klanu, ten który zajmuję pierwsze miejsce uważany jest za klan przewodni w danym kraju

http://img713.imageshack.us/img713/2804/firesymbol.png Kraj Ognia
1.Senju
2.Ayatsuri
http://img4.imageshack.us/img4/6759/lightningsymbol.png Kraj Błyskawicy
1.Uchiha
2.Nara
http://img827.imageshack.us/img827/8185/windsymbol.png Kraj Wiatru
1.Namikaze
2.Sabaku
http://img844.imageshack.us/img844/1255/earthsymbol.png Kraj Ziemi
1.Kiyoshi
2.Hyuuga
http://img843.imageshack.us/img843/4634/watersymbol.pnghttp://img6.imageshack.us/img6/8505/moonsymbol.png Kraj Wody i Ronin no Kuni
1.Samotnicy
2.Wyrzutki

* kolejność na start według liczby graczy.
c) Tabela roczna
Tutaj jest to o co toczy się stawka dla zwyczajnych graczy, którzy nie czują zbytniego przywiązania do danego klanu, ale jednak mogą coś dla niego zrobić jeżeli otrzymają z tego jakieś korzyści

Suma:                             Ostatni rok:
    Ayatsuri      0 PR                     0 PR
    Hyuuga       0 PR                     0 PR
    Kiyoshi       0 PR                     0 PR
    Namikaze   0 PR                     0 PR
    Nara          0 PR                     0 PR
    Sabaku       0 PR                     0 PR
    Samotnicy   0 PR                     0 PR
    Senju         0 PR                     0 PR
    Uchiha        0 PR                     0 PR
    Wyrzutki     0 PR                     0 PR

2. Nagrody
Generalnie w tym systemie nie ma przegranych każdy ktoś zyskuje jedni więcej drudzy mniej, ale dla każdego coś się znajdzie.
Ogólne
Każdy PR wpływa na reputację klanu, w którym się znajdujemy co za  tym idzie generuje większe zyski trafiające do klanowych funduszy, które mogą być przeznaczone na rozbudowę klanu, bądź dodatkowe uzbrojenia dla ich członków. Czasem w innych celach fabularnych zależnie od woli lidera klanu. Trzeba jednak pamiętać, że fundusze klanowe nie są dla niego dodatkowym źródłem dochodów i odpowiada przed klanowiczami za złe ich rozdysponowanie.
                                Każdy 1 PR generuje 100 Ryo do klanowych funduszy.
Dominacja Krajowa
Klan który zdobył więcej PR w histori danego kraju cieszy się większą reputacją oraz większymi przychodami. Pozwala mu to utrzymać więcej wojowników niż pozostałe klany w danym kraju. Ponadto ma większy wpływ na to co się dzieję na obszarze danego państwa. Każdy nowy klan chcący w pokojowy sposób założyć swoją siedzibę musi uzyskać zgodę lidera klanu który ma większy wpływ na region. Klan ten też decyduję o przystąpieniu danego kraju do wojny(żaden lord nie podejmie wojny bez jego wsparcia), a jego członkowie traktowani są w obrębie państwa z większym szacunkiem. Dodatkowo dzięki swojej pozycji władze klanu są w stanie uzyskać znaczne zniżki na wszelkiego rodzaju towary i ceny w sklepie wioskowym są o 10% niższe.
Coroczna
Ta nagroda ma znacznie mniejszy wpływ na fabułę, za to przynosi zdecydowanie większe korzyści gracza. Ma być machiną, która napędza cały ten system bo powiedzmy szczerze obecnie gracze mają w dupie w jakim są klanie dopóki mają dostęp do wybranego przez siebie KG. 
Każdy klan aby się rozwijać potrzebuję jak  najwięcej wykonanych misji, dzięki zgromadzonym funduszom jest w stanie przeprowadzić specjalne inwestycję które wpływają na rozwój nie tylko organizacji,ale także poszczególnych klanowiczy.
Nagrody

1. 8.000  ryo do funduszy klanowych + bonus w  postaci jednej sesji z dwukrotnym wynagrodzeniem dla każdego z klanowiczy.+ogólna
2. 5.000 ryo do funduszy klanowych + bonus w postaci jednej sesji z o 50% większym wynagrodzeniem dla każdego z klanowiczy+ogółna
3. 3.000 ryo do funduszy klanowych + bonus w postaci jednej sesji z o o 20% większym wynagrodzeniem dla każdego z klanowiczy.+ogólna
4. 2.500 ryo do funduszy klanowych+ogólna
5. 2.000 ryo do funduszy klanowych+ogólna
6. 1.500 ryo do funduszy klanowych+ogólna
7. 1.000 ryo do funduszy klanowych+ogólna
8.    750 ryo do funduszy klanowych+ogólna
9.    500 ryo do funduszy klanowych+ogólna
10.  200 ryo do funduszy klanowych+ogólna

Coroczna Indywidualna
Ta nagroda jest w pełni fabularna przysługujący osobą, które zdobyły najwięcej PR i zależy głownie od lidera klanu lub administracji może być to awans na wyższą rangę lub jakiś bonus pieniężny z klanowych funduszu, przekazanie informacji o istnieniu artefaktu czy jakiś specjalny przydomek, który będzie wzbudzał lęk we wrogach klanu.
3.Rozliczenia
Ten punkt jest związany całkowicie z mechaniką tego systemu. Generalnie chciałem to zrobić jak najprościej, dlatego coroczne(3 miesięczne) rozliczenia. Dodatkowo ogranicza to wpływ nagród niefabularnych na rozwój graczy. Jednak jak je prowadzić mam tutaj aż 4 opcję.
a)Jeden z adminów siada raz na 3 miesiące i podlicza z tematu recepcji z wynagrodzeniami za sesje.
b)Liderzy klanów prowadzą podsumowania u siebie w KP wraz z linkami do potwierdzenia PR, tak że adminą wystarczy sprawdzić.
c) dodajemy do kp w podsumowaniach podsumowanie PR
d) Każdy klan otrzymuję własne konto i własne coś w rodzaju KP(może pomóc przy rozbudowie klanu), za którą odpowiedzialni są liderzy bądź wyróżniający się klanowicze z danego klanu.
I tyle, generalnie tyle działać będzie tak samo jak PW dla graczy z tym że będzie możliwość ich tracenia(poprzez nie udane sesje, bądź nie przynoszące chluby działania fabularne).
W dodatku PR będzie miał możliwość uzyskać tylko uczestnik sesji, a nie jej prowadzący.


Ostatnio edytowany przez Arisa (2013-06-09 14:22:52)

Offline

 

#7 2013-06-04 16:45:16

Arisa

http://img545.imageshack.us/img545/8581/27959141.png

Zarejestrowany: 2011-10-14
Posty: 38
Punktów :   

Re: Sesje czyli misterny plan jak rozwiązać odwieczne problemy forum.

VI. Zmiany w postaciach mistrzowskich oraz systemie śmierci.
8 czerwca dodanie planów zmian w systemie śmierci
Ten punkt związany jest z nowym podziałem na sesje, który jest w ciągłym opracowaniu. Jak słusznie ktoś zauważył przy obecnym systemie sesji najsilniejsi wojownicy muszą wykonywać odpowiednio trudne zadania i tutaj będę proponował zmiany mające ich do tego zmusić.
Również chciałbym nieco ograniczyć kary związane ze śmiercią, wiem wcześniej byłem za ich zwiększeniem, ale teraz doszedł pamiętnik który już w jakimś stopniu podnosi tą karę, w dodatku chciałbym wprowadzić większe śmiertelność na forum, a nie tylko w skutek znikania.

Ostatnio edytowany przez Arisa (2013-06-08 18:50:29)

Offline

 

#8 2013-06-04 16:51:33

Arisa

http://img545.imageshack.us/img545/8581/27959141.png

Zarejestrowany: 2011-10-14
Posty: 38
Punktów :   

Re: Sesje czyli misterny plan jak rozwiązać odwieczne problemy forum.

VII. Skup ciał i nagrody za głowy.
8 czerwca Dodany zarys fabularny oraz o co chodzi w tym punkcie
Ten punkt będzie rozwinięty w sprawach systemowych w systemie sesji, jednak jak dla mnie wymaga wprowadzenia i wyjaśnienia fabularnego, dlatego znajdzie się tu opis fabuły minieventu, który  może kiedyś chciałbym przeprowadzić. Wydaję mi się to fajnym pomysłem na wprowadzenia fajnych 
Klan Namikaze w ostatnim czasie zdobył spore poparcie ludności, dzięki walce z handlem niewolnikami i obalaniu poprzednich władz klanu. Jednak nie wszyscy członkowie klanu z tym się zgadzali, niewielka grupka wysoko postawionych ninja, dzięki swoim umiejętnością zdołała przeżyć zmiany, mimo że się z nimi nie zgadzali. Opuścili oni swój klan i zaszyci na pustyni w kraju wiatru kontynuowali swój proceder. Większość krajów jednak w znaczącym stopniu ograniczyło niewolnictwo i z nim walczyła.
Event będzie poprzedzony jedną dwoma sesjami wprowadzającymi polegającymi na walce z niewolnictwem
Wraz ze znacznym rozwojem medycznego ninjutsu, przeszczepy otworzyły przez ninja nowe możliwości, a nawet opanowywania unikalnych zdolności innych wojowników na podstawie badań nad ich ciałem i okrutnych eksperymentów. Klany jednak strzegły swoich sekretów i nie tolerowały przeszczepów przynajmniej tych, które wynosiły ich zdolności po za obręb klanu. Handlarze niewolników radzili sobie coraz gorzej, więc postanowili zmienić swój biznes od tej pory zaczęli handlować ciałami członków klanów. Kilka ofiar zasadzek zdołało przeżyć i dostarczyć wiadomość liderom klanów i kilku przypadkowym ninja.(w ten sposób gracze na fabule dowiedzą się o evencie).
Dalej zjednoczony oddział klanów podejmuję walkę z handlarzami ciał i w zależności od przebiegu eventu siła tej organizacji wzrośnie lub zmaleje w każdym razie, jakoś przetrwa przenosząc się do podziemia i handlując ciałami. Na głowy ich członków zostanie nałożona zaś nagroda,a informacja o niej będzie wisieć a tablicy ogłoszeń wszystkich klanów( taka księga bingo).

Ostatnio edytowany przez Arisa (2013-06-08 14:35:35)

Offline

 

#9 2013-06-08 15:43:31

Arisa

http://img545.imageshack.us/img545/8581/27959141.png

Zarejestrowany: 2011-10-14
Posty: 38
Punktów :   

Re: Sesje czyli misterny plan jak rozwiązać odwieczne problemy forum.

8. Dalsze plany, ale wymagające przetestowanie jak się te będą sprawdzać
8 czerwca - dodanie tego punktu w celu objaśnienia czemu niektóre rzeczy są tak a nie inaczej
Małe wynagrodzenie na starcie faktycznie może być problemem, jednak można to całkiem łatwo zniwelować poprzez wprowadzenie szeregu achivmentów zapewniających małego boosta do Pu. Coś w rodzaju pierwsza sesja, czy pierwsza znajomość, pierwsze nauczone jutsu i tam do tego nagrody w wysokości 5 czy 10 PU.
Zastanawiam się też nad rozwinięciem systemu zabudowań klanowych pierwszym jego elementem ma być szpital, który ma niwelować obrażenia i zmęczenie powstałe w wyniku sesji i jego chciałby wprowadzić już teraz. Jeżeli będzie to funkcjonować można by się zastanowić czy nie warto wprowadzić zmian w treningu. Mianowicie pozwolić na trenowanie tylko tych jutsu o których wiemy(mamy w pamiętniku) oraz takich które mieszczą się w bibliotece klanowej. Możliwe byłoby dogadanie się z mg odnośnie sesji w której zdobywamy informacje o technice lub rozbudowa biblioteki(Na początku znajdowały by się tam techniki określonej rangi i w zależności od klanu specjalizacji). Przy rozbudowie znaczenia nabierają PR
Szczerze nie wiem czy ten pomysł się spodoba i czy będzie funkcjonować dlatego w planach na przyszłość

Offline

 
  • Index
  •  » Propozycje
  •  » Sesje czyli misterny plan jak rozwiązać odwieczne problemy forum.
All rights reserved / Wszystkie prawa zastrzeżone ˆ Copyright 2010 by Katsuro
Bezpieczna strona Aktualny PageRank strony ncw-hyde-park.pun.pl/forums.php dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plturnusy odchudzające Lubiatowo agroturystyka Narty gigantowe