#1 2011-12-28 14:50:13

Masaru

http://img819.imageshack.us/img819/7927/moderatoru.png

Zarejestrowany: 2010-10-16
Posty: 60
Punktów :   

Dyskusja - system pracy

Witam,
Gamaś, co pytanie Katsusia co trzeba byłoby zrobić na rzec NCW odpowiada to samo niezmiennie: system pracy. Kiedyś nad nim pracowałem, lecz jak widać z mojej pracy nic nie wynikło. Teraz trochę się nudzimy, więc możemy podyskutować nad owym i tamtym.
Po pierwsze: jakie zawody byłyby dostępne?
Po drugie: jakim sposobem wytwarzane byłyby rzeczy?
Proszę o Wasze opinie;]
Ja swoje dodam jak znajdę bądź stworzę.
Pozdro,
Masaru

Offline

 

#2 2011-12-28 16:51:51

Gamatt

http://img222.imageshack.us/img222/9271/200postow.png

Zarejestrowany: 2010-10-14
Posty: 204
Punktów :   

Re: Dyskusja - system pracy

Ilość zawodów może być naprawdę ogromna. Od zwykłego zielarza przez kowala po alchemika. Oczywiście nazwy trzeba by odpowiednio dobrać do uniwersum. Myślę, że można bez większego trudno wymyślić 10 takowych. Można by je podzielić na zawody i poszczególne pod-zawody.
Pierwszy sposób jaki przychodzi mi do głowy przy wytwarzaniu tych rzeczy to krótki opis fabularny... Tutaj byłoby nieco więcej kłopotu.

Offline

 

#3 2011-12-28 17:04:35

Matsuo

http://img571.imageshack.us/img571/2941/100wm.png

Zarejestrowany: 2011-02-25
Posty: 105
Punktów :   

Re: Dyskusja - system pracy

Z racji, że zostałem na ten temat zaproszony przez mojego kolegę, który raczył napisać posta wyżej pozwolę sobie wyrazić swą skromną opinię na ten temat.

Po pierwsze!... - "Jakie zawody byłyby dostępne?", że tak sobie pozwolę zacytować szanownego pana założyciela tematu. No więc, gracze pragną urozmaicenia, dlatego zgadzam się z opinią mojego kolegi Gamatt'a, 10 prac, plus jeszcze podział na zawody i pod-zawody. Dobry pomysł, jednak czuję tutaj nutkę niedosytu, dlaczego? No więc nie każdy chce być kowalem, rybakiem, czy bóg wie kim. Dlatego moja propozycja brzmi, aby była możliwość "zrobienia własnego zawodu" oczywiście nie mówimy tutaj o jakichś nie wiadomo jakich pracach, musi to się trzymać uniwersum, jednak dla przykładu, ja chciałbym być zielarzem, jednak takiego zawodu nie ma. Co zrobić? A no umawiam się na dyskusję przy kawie z jakimś administratorem (Przez gg), kiedy już dojdzie do takowej rozmowy gracz przedstawia pełny opis zawodu, ewentualnych zarobków i innych ważnych rzeczy (To zależy, jak będzie zrobiony system prac), po tym administrator zgadza się lub nie. Na tym chciałbym zakończyć swą krótką wypowiedź dotyczącą punktu pierwsze i pozwolę sobie od razu przejść do punktu drugiego...

No więc szanowni państwo "Jakim sposobem wytwarzane byłyby rzeczy?"... No właśnie jakim? Myślę, że opis byłby wystarczający, a jakość posta będzie oceniana przez wyznaczoną osobę i uwaga... Osoba ta piszę w ilu procentach i w jakim stopniu udało nam się wytworzyć dany przedmiot, czy na przykład, będzie broń gdzieś pęknięta, czy inne duperele... No więc na tym zakończę swoją wypowiedź, dziękuję za uwagę.

Offline

 

#4 2011-12-28 17:49:01

Ichitsu

http://img809.imageshack.us/img809/7415/70715390.png

Zarejestrowany: 2011-08-22
Posty: 14
Punktów :   

Re: Dyskusja - system pracy

Mats ma rację co do zawodów. Mi się wydaje, że te podstawowe do zrobienia w prowincji klanu czy organizacji powinny wystarczyć - później inni gracze mogliby wymyślać kolejne zawody (oczywiście dostępne też dla innych - chyba że pomysłodawca nie wyrazi zgody), o ile sam pomysł się przyjmie.
Wytwarzanie - na tej samej zasadzie co treningi, czyli fabularnie. Opisujemy, jak daną rzecz wykonujemy, a im lepszy opis, tym lepsza jakość danego przedmiotu ^^ Na pewno jakiś wzór powinno się tu wystosować.

Offline

 

#5 2011-12-28 18:30:13

Takashi

http://img841.imageshack.us/img841/5053/150postow.png

Zarejestrowany: 2011-01-16
Posty: 155
Punktów :   

Re: Dyskusja - system pracy

A to i ja się wypowiem, a co ! Mnie nie zaproszono, ale napiszę, o ;c

Sądzę, że sam pomysł jest... Uwaga, na pewno nikt się nie domyśli... dobry, albo nawet bardzo dobry. Zawody to rzecz naprawdę pożyteczna, mając jakieś stałe prace urozmaiciłoby się grę. Jednak ja bym tego nie zrealizował tak jak na przykład Matsuo, czy Ichitsu, który go poparł, przepraszam kolejno przyjaciela i kolegę, hihi ^^ Bowiem spróbujmy się trzymać normalnych realiów rzeczywistości, nie w każdym mieście można specjalizować się w danym zawodzie, a to dlatego, że nie każda okolica może słynąć z danego rzemiosła przez na przykład niemożność wydobycia metali, czy znalezienia ziół. Tak więc proponowałbym utworzenie stałej liczby stałych zawodów, te byłyby niezmienne, czyli nie można wymyślać nowych zawodów samemu i ot tak je dodawać, chociaż tutaj sam wyczuwam sprzeczność, bo co jeśli ktoś tworząc system pracy, zapomniałby o jakimś istotnym zawodzie? No więc racja, dobra niech wam będzie, można by, po uzgodnieniu z administracją, dodawać nowe zawody, ale proszę, niech to nie będą jakieś bezsensowne głupie rzeczy, które są wynikiem zachcianki osoby o małej inteligencji. Nie, nie krzyczcie teraz. I tak jak już wyżej wspomniałem, fajnie by było, gdyby poszczególne zawody były dostępne w danych prowincjach / krajach, a nie każdy zawód wszędzie. No bo przecież nie będziesz takim rybakiem w Kraju Wiatru, który, o ile dobrze pamiętam, nie ma dostępu do wody, albo zielarzem na terenach gdzie zioła nie rosną. Ale to pewno rozumiecie. I fajnie by było, gdyby zaczynało się od niczego, przykładowo od takiego sprzątacza, a kończyło na właścicielu firmy (to przykład, na zarządcy niech będzie). Tyle, jeżeli chodzi o samą ideę pomysłu.

Co z wytwarzaniem przedmiotów, których dotyczy praca? To już nieco trudniejsze. Np kowale, czy zielarze... Kowal ze zdobytych metali, które najpierw musiałby odpowiednio obrobić, musiałby przejść przez cały proces metalurgiczny, idąc potem przez etap przeróbki i przetapiania, kończąc na wybijaniu i modelowaniu, czy jak to się tam nazywa. Natomiast zielarz z uzbieranych ziół mógłby tworzyć mikstury, potiony ( xD ) lub inne medykamenty, to oczywiste. Jednak co, po prostu? Nie, proponowałbym dokładkę umiejętności. Takie kowalstwo byłoby dostępne, mmm, na przykład dla zabójcy, tak mi się kojarzy. A to drugie, z ziołami? Oczywiście dla medyka... I oczywiście wszystko, ile do czego zdań itd, bo oczywiście wszystko robiłoby się fabularnym opisem, znajdowało by się w opisie umiejętności.

Tyle chciałem powiedzieć :3

Offline

 

#6 2011-12-28 19:58:11

 Katsuro

http://img146.imageshack.us/img146/358/adminjj.png

status katsuro@aqq.eu
5259823
Call me!
Skąd: Łęczyca
Zarejestrowany: 2010-10-13
Posty: 295
Punktów :   
WWW

Re: Dyskusja - system pracy

Ja jestem tak na prawdę ciekaw czego oczekujecie od tego systemu. Simsów? Słowa Takasia skojarzyły mi się właśnie w tą grą - głównie tekst o rozwoju.

Może system levelowy? Zacznij bawić się w drewnie, a skończ jako światowej sławy twórca marionetek? To byłoby świetne z punktu widzenia fabuły. Jako administrator w swojej zapracowanej jak cholera głowie rysuje mi się piękny obrazek tego systemu. Potrzeba tylko jednej jedynej rzeczy, żeby ten obrazek stał się realny. Nie mechaniki, nie opisów, pomysłów na zwody... ale wiecie czego? Graczy! Jeżeli będzie spełniony ten jeden warunek reszta jest tylko kwestią kilku godzin spędzonych przeze mnie w godzinach nocnych ^^

Jedna sprawa, która dla mnie jest istotna w tej kwestii, bo fakt, że chcecie tego systemu jest oczywisty:
- W jaki sposób nabywałoby się doświadczenia? Co określałoby awans na nowy przedział levelowy?

Offline

 

#7 2011-12-28 20:17:46

Gamatt

http://img222.imageshack.us/img222/9271/200postow.png

Zarejestrowany: 2010-10-14
Posty: 204
Punktów :   

Re: Dyskusja - system pracy

Według mnie doświadczenie powinno nabywać się poprzez praktykę tj. tworzenie kolejnych rzeczy etc. A awans określała by jakaś konkretna liczba tego doświadczenia tak jak jest to w przypadku kg.

Offline

 

#8 2011-12-28 21:38:05

 Katsuro

http://img146.imageshack.us/img146/358/adminjj.png

status katsuro@aqq.eu
5259823
Call me!
Skąd: Łęczyca
Zarejestrowany: 2010-10-13
Posty: 295
Punktów :   
WWW

Re: Dyskusja - system pracy

Gamatt, dla mnie to zrozumiałe. Ale jakim sposobem? Poprzez pisanie postów z "treningami"?

Offline

 

#9 2011-12-28 21:47:01

Gamatt

http://img222.imageshack.us/img222/9271/200postow.png

Zarejestrowany: 2010-10-14
Posty: 204
Punktów :   

Re: Dyskusja - system pracy

Żaden sensowniejszy sposób nie przychodzi mi teraz do głowy.

Offline

 

#10 2011-12-28 22:03:30

Takashi

http://img841.imageshack.us/img841/5053/150postow.png

Zarejestrowany: 2011-01-16
Posty: 155
Punktów :   

Re: Dyskusja - system pracy

Ym, simsy? Ja tam lubię simsy... o.O Dobra, lubię tylko robić i zabijać, yeah ! <3
Tak już wracając do rzeczywistości... Hm, jak? Na pbf'ie... Jak? Wiem, śpiewając ! Będziemy śpiewać i nabywać w ten sposób doświadczenia, fuck the system... Katsuś, wiesz czego oczekujemy? Dodatkowych możliwości rozwinięcia postaci, PU, PW i kasy, a przy tym właśnie możliwości rozwoju... Powtórzenie, ale logiczne... Tak więc jak będziemy śpiewać o pracy (dobra, pisać, niech będzie, bo to przecież pbf), będziemy sobie rozwijać ludków : 3

Offline

 

#11 2011-12-28 22:16:49

 Katsuro

http://img146.imageshack.us/img146/358/adminjj.png

status katsuro@aqq.eu
5259823
Call me!
Skąd: Łęczyca
Zarejestrowany: 2010-10-13
Posty: 295
Punktów :   
WWW

Re: Dyskusja - system pracy

Jak chcesz dostawać PU i PW za coś takiego? Kasa rozumiem... ze sprzedaży, ale PU i PW?

PS. Od dzisiaj wszystkie treningi nagrywasz (śpiewając) w formacie MP3 i wysyłasz do mnie ^^

Offline

 

#12 2011-12-28 22:18:00

Masaru

http://img819.imageshack.us/img819/7927/moderatoru.png

Zarejestrowany: 2010-10-16
Posty: 60
Punktów :   

Re: Dyskusja - system pracy

Widzę, że teraz rozkminiamy "zdobywanie doświadczenia zawodowego". Nie zbaczając z wątku, proponuje dorobić PZ (punkty zawodu), które określałyby jak fajni jesteśmy w danym zawodzie. Osiągnięcie jakieś ilości pozwoliłoby nam również zwiększyć nasz poziom zawodu jak np.: Amator, czeladnik, mistrz itp.

Offline

 

#13 2011-12-28 22:31:31

Takashi

http://img841.imageshack.us/img841/5053/150postow.png

Zarejestrowany: 2011-01-16
Posty: 155
Punktów :   

Re: Dyskusja - system pracy

No zależy jak mamy to zamiar zrobić, ale jeśli to będzie fabularnie wszystko ładnie, to czemu PW i PU nie? To była tylko propozycja, nie? W końcu rozmawiamy o idei pomysłu ; ]

Odp na PS : Hm, no nie wiem  : 3 Nie, że brzydko śpiewam, ale nie chciałbyś xD

Masaru, o czymś takim też ja myślę... Coś takiego...

Offline

 

#14 2011-12-28 22:34:20

 Katsuro

http://img146.imageshack.us/img146/358/adminjj.png

status katsuro@aqq.eu
5259823
Call me!
Skąd: Łęczyca
Zarejestrowany: 2010-10-13
Posty: 295
Punktów :   
WWW

Re: Dyskusja - system pracy

Tylko PW i PU dostajesz za osiągnięcia w sztuce ninja (walka, sesje itp.). Zawód byłby kolejną formą dodatkowej umiejętności, którą należy trenować by mieć z niej jakiś pożytek - ja to przynajmniej tak widzę.

Offline

 

#15 2011-12-28 22:38:08

Gamatt

http://img222.imageshack.us/img222/9271/200postow.png

Zarejestrowany: 2010-10-14
Posty: 204
Punktów :   

Re: Dyskusja - system pracy

No i wizja jest już jasna. Teraz trzeba przejść jedynie do konkretów.

Offline

 
All rights reserved / Wszystkie prawa zastrzeżone ˆ Copyright 2010 by Katsuro
Bezpieczna strona Aktualny PageRank strony ncw-hyde-park.pun.pl/forums.php dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plKosmeceutyki pokoje we Władysławowie Reklama w autobusach