• Index
  •  » Propozycje
  •  » Zniesienie wartości liczbowych - wstępny pomysł

#1 2011-07-02 00:34:46

 Katsuro

http://img146.imageshack.us/img146/358/adminjj.png

status katsuro@aqq.eu
5259823
Call me!
Skąd: Łęczyca
Zarejestrowany: 2010-10-13
Posty: 295
Punktów :   
WWW

Zniesienie wartości liczbowych - wstępny pomysł

Witajcie ^^

     No więc tak jak w temacie... przyszedł mi do głowy pomysł zastąpienia wartości liczbowych na NCW procentami. Przykładowo statystyki, zamiast punktów procenty, przy czym 100% równa się maksymalnemu wytrenowaniu. Procenty zdobywałoby się podczas sesji, fabularnych przygód lub podczas treningów z mistrzem - ogólnie za udział w fabule.
     Problemem jest to, że takowy system musiałby być jak najprostszy, definitywnie bez udziału MG i rozwiązywać np. temat chakry który jednak komplikowałby się bez systemu liczbowego. Różnice w % wśród graczy można by łatwo przedstawić w postaci tabelki... ale czy to się przyjmie, sprawdzi?
     Ponadto istnieje możliwość stworzenia mechaniki treningów zdolności na zasadzie procentów - jutsu należy wytrenować na 100%, żeby posiadało pełną moc. Poza opisowymi treningami zdolności można wprowadzić treningi poprzez walkę - każde użycie jutsu zwiększa opanowanie go. Opanowanie mnóstwa jutsu byłoby możliwe, ale rozwinięcie ich maksymalnie byłoby bardzo trudne.
     To takie moje nieogarnięte, jak widać, przemyślenia. Prosiłbym bardzo Was o przeczytanie, przemyślenie i wypowiedzenie się w tym temacie. Każdy pomysł jest na wagę złota. Piszcie! ;]

Offline

 

#2 2011-07-02 14:11:50

Matsuo

http://img571.imageshack.us/img571/2941/100wm.png

Zarejestrowany: 2011-02-25
Posty: 105
Punktów :   

Re: Zniesienie wartości liczbowych - wstępny pomysł

Hmmmm.... To żeś teraz pojechał z tymi procentami ^^
No ale tak... Mi tam się podoba i można by spróbować. Ja tam zawsze jestem za każdym pomysłem za, jednak trza poczekać na wypowiedzi innych... Do tego trzeba będzie trochę popracować nad tym.
Mój werdykt: Stanowcze, raczej tak.

Ostatnio edytowany przez Matsuo (2011-07-02 14:22:56)

Offline

 

#3 2011-07-02 14:25:10

Takashi

http://img841.imageshack.us/img841/5053/150postow.png

Zarejestrowany: 2011-01-16
Posty: 155
Punktów :   

Re: Zniesienie wartości liczbowych - wstępny pomysł

Moje zdanie już znasz, z rozmowy na CB. Jednak tutaj wyjaśnię ponownie, a także może coś dodam..
Jeśli chodzi o samo zdanie, także jestem na tak. Wartości procentowe znacznie pomogą we wszystkim, nie będziemy się musieli już opierać na matematycznych obliczeniach, jak to wczoraj sam stwierdziłeś, Kats, masz stu procentową rację. Takie coś naprawdę ułatwiło by rozgrywkę. Trzeba jednak pomyśleć, tj przemyśleć to i owo. Mimo tego, że będzie to prostszy system, trzeba się wysilić i jako taki system (powtórzenie, cóż), co wiadome, też do tego zrobić. Jeśli jednak już coś się z tym zrobi, będzie lepiej i łatwiej ^^

Ło, ale żem się wysilił, doprawdy... xD

Offline

 

#4 2011-07-02 19:33:08

Akaichi

http://img222.imageshack.us/img222/9271/200postow.png

Zarejestrowany: 2010-10-14
Posty: 230
Punktów :   

Re: Zniesienie wartości liczbowych - wstępny pomysł

Katsuro, kiedy zaczniesz robić różnice między procentami czy procenty z procentów to powstanie harmider. To znaczy sam pomysł jest dobry, ale żeby go wprowadzić, należy obalić prawa matematyczne. Powiedzmy, że gracz 1 ma 100% szybkości, a gracz 2 0% szybkości. Każdy pewnie zrobi działanie 100%-0%, by obliczyć różnicę szybkości, a tak robić NIE WOLNO. Nie można tak nazwać różnicy szybkości, bo gdyby przeciwnik byłby o 100% szybszy (100%-0%) to gracz drugi musiałby mieć tak na prawdę 50% szybkości. (50% * 100% = 50% * 1 = 50% ; 50%+50% = 100%). Dlatego pojęcie różnicy ma tutaj podwójne znaczenie. Jedno zgodne z prawem matematycznym, a drugie niezgodne z prawem matematyczny.


> > > Karta postaci < < <

http://img146.imageshack.us/img146/5817/sygnao.png

Offline

 

#5 2011-07-02 20:11:11

 Narokishi

http://img833.imageshack.us/img833/7007/250postow.png

7542086
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2010-10-19
Posty: 337
Punktów :   

Re: Zniesienie wartości liczbowych - wstępny pomysł

Yym... Mi się to osobiście nie podoba, większość raczej zachowam dla siebie, bo to moje własne przemyślenia... Aczkolwiek coś muszę powiedzieć, dlatego widzicie właśnie tego posta. Jak na razie są dwa głosy na tak i jeden neutralny (tak bym raczej go spostrzegał - ten Aka). Na początek trochę krytyki - system ten jest ograniczony z pewnej "sfery", mianowicie maksymalnie możemy mieć np. 100% szybkości i w tym wypadku obaj gracze są sobie równi, w przypadku systemu liczbowego jest małe prawdopodobieństwo, że spotkasz dwóch lub większą ilość graczy o tych samych statystykach. Dopracowywanie jutsu? Wystarczy chyba, że trzeba napisać 150 zdań, aby nauczyć się jednej techniki, a dodatkowo dopracowywać ją do stu procent? STANOWCZE NIE. Z tego co pamiętam właśnie ta propozycja się kiedyś pojawiła... Może i poowijane trochę w bawełnę, lecz boli mnie łeb (spałem zaledwie 2-3 godziny) i niezbyt mam wenę... Aczkolwiek swoje zdanie znałem, znam i będę znać - no chyba, że przewinę się w grobie. Tyle ode mnie... Przypomnę tylko, że STANOWCZE NIE!

Offline

 

#6 2011-07-02 20:16:48

Takashi

http://img841.imageshack.us/img841/5053/150postow.png

Zarejestrowany: 2011-01-16
Posty: 155
Punktów :   

Re: Zniesienie wartości liczbowych - wstępny pomysł

Właśnie, zapomniałem się wypowiedzieć, jeżeli chodzi o te jutsu. Jednak Naruś mnie wyręczył, mam takie samo zdanie jak on, nic na ten temat nie muszę dopowiadać, wszystko zostało już powiedziane.
Jeżeli chodzi o wcześniejsze, o to co Aka napisał, ma rację w pewnym stopniu, o czym sam napisałem. Trzeba do tego jakiś porządny system ułożyć, jeśli już...

Offline

 

#7 2011-07-02 20:40:16

Akaichi

http://img222.imageshack.us/img222/9271/200postow.png

Zarejestrowany: 2010-10-14
Posty: 230
Punktów :   

Re: Zniesienie wartości liczbowych - wstępny pomysł

Dodatkowo te 100% musi być ustanowione względem jakiejś liczby, bo o ile pamiętam to procent był sposobem wyrażania danej wielkości w stosunku do innej liczby. 100% to może być np. szybkość 6, 70, 1500 czy jakaś inna liczba. Jeśli mi wyjaśnij te dwa problemy o które zahaczyłem to będę jak najbardziej za.

Ostatnio edytowany przez Akaichi (2011-07-02 20:41:33)


> > > Karta postaci < < <

http://img146.imageshack.us/img146/5817/sygnao.png

Offline

 

#8 2011-07-02 21:53:10

 Katsuro

http://img146.imageshack.us/img146/358/adminjj.png

status katsuro@aqq.eu
5259823
Call me!
Skąd: Łęczyca
Zarejestrowany: 2010-10-13
Posty: 295
Punktów :   
WWW

Re: Zniesienie wartości liczbowych - wstępny pomysł

Akaichi - zacznijmy od tego, że osiągnięcie 100% byłoby niezwykle trudne, ponieważ wyszlibyśmy z założenia, że 100% to wartość jaką człowiek może osiągnąć maksymalnie samym treningiem. 100% odpowiadałoby 100 punktom, przy czym nie byłoby ich, jak wspomniałem tak łatwo osiągnąć, jeżeli w ogóle. Jeżeli gracz 'a' posiadałby 25% siły to żeby być od niego 2 razy szybszym należałoby mieć 50%. Wydaje mi się, że to jest proste.

Narokishi - 100% to wartość jaką mógłbyś osiągnąć poprzez trening. Nie jest jednak powiedziane, że nie można mieć np. 150% szybkości - owszem, jeżeli korzystasz z jakiegoś "pobudzacza" (senjutsu, pigułki Akaimichi, bramy itp.). Spotkać osobę z taką samą wartością % będzie równie trudno. Przykładowo za sesje, w której nie skupiasz się na treningu tylko normalnie wykonujesz zadanie możesz otrzymać 0,5% do szybkości, jeżeli dużo w niej biegałeś. Treningi z sensei'em też nie będą od razu skutkowały wzrostem siły z 1% do 5%.

Co do treningów jutsu, też nie widzę tego tak jak Ty ^^ Jak dla mnie odbywałoby się to na zasadzie jakości, nie ilości. Przykładowo pisząc bardzo dobry trening na jutsu rangi D opanowujesz je w 90% (bo trzeba jeszcze przetestować je w praktyce), ale z kolei jutsu C przy takiej samej jakości daje ci 45% opanowania, dopiero kolejny trening skutkuje wzrostem do 90%. Dodatkowo używanie jutsu w fabule również podnosi poziom zaawansowania użytkownika.

Tak to widzę i proszę wręcz o dalszy udział w temacie.

Offline

 

#9 2011-07-02 22:38:18

Gamatt

http://img222.imageshack.us/img222/9271/200postow.png

Zarejestrowany: 2010-10-14
Posty: 204
Punktów :   

Re: Zniesienie wartości liczbowych - wstępny pomysł

Widzę, że już to wszystko przemyśleliście. Jestem tak w każdej z poruszonych kwestii . Trzy razy tak, zapraszamy do finału.
Szczególnie spodobał mi się pomysł rozwijania jutsu. Zahamowałby szybkość stawania się koksem, co na chwilę obecną nie jest aż tak bardzo trudne, jak być powinno.

Offline

 

#10 2011-07-02 23:07:45

Takashi

http://img841.imageshack.us/img841/5053/150postow.png

Zarejestrowany: 2011-01-16
Posty: 155
Punktów :   

Re: Zniesienie wartości liczbowych - wstępny pomysł

Po wyjaśnieniach Kats'a jest git, wszystko ^^ I think so.

Offline

 

#11 2011-07-03 07:45:42

 Narokishi

http://img833.imageshack.us/img833/7007/250postow.png

7542086
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2010-10-19
Posty: 337
Punktów :   

Re: Zniesienie wartości liczbowych - wstępny pomysł

Róbcie co tam chcieta... Najwyżej nie wyjdzie. Na razie nie mam weny, żeby coś innego napisać... Najwyżej edytuję.

_____________________

EDIT by Katsuro

Jak masz tak pisać to nie pisz nic, chciałbym czytać wartościowe posty, nie pisane na siłę.


_____________________

EDIT by JA!

Dobra wujek, dobra

Ostatnio edytowany przez Narokishi (2011-07-04 22:05:19)

Offline

 

#12 2011-07-03 08:51:35

Akaichi

http://img222.imageshack.us/img222/9271/200postow.png

Zarejestrowany: 2010-10-14
Posty: 230
Punktów :   

Re: Zniesienie wartości liczbowych - wstępny pomysł

Jeżeli liczyłoby się różnice w liczbach typu 1x, 2x, 3x szybszy/silniejszy to jak najbardziej. Pomysł wydał mi się lepszy niż uprzednio. (Albo go do końca nie zrozumiałem. Takie treningi poprzez walkę/sesję/fabułę jak najbardziej mi pasują.)

Ostatnio edytowany przez Akaichi (2011-07-03 08:53:05)


> > > Karta postaci < < <

http://img146.imageshack.us/img146/5817/sygnao.png

Offline

 

#13 2011-07-04 15:25:12

Razuko

http://img151.imageshack.us/img151/7798/47235488.png

Zarejestrowany: 2011-04-24
Posty: 29
Punktów :   

Re: Zniesienie wartości liczbowych - wstępny pomysł

Treningi poprzez fabułę/sesje/walki całkowicie mi pasują. Pomysł żeby rozwijać Jutsu też jest świetny i jestem jak najbardziej "za". Ogólnie mogę się zgodzić że ze wszystkimi, którym to pasuje. Podsumowując, popieram i liczę że pomysł w tej lub innej postaci wejdzie w życie.

PS. Wypowiedź pisana na szybko pod dużym stresem, także może być troszkę bez ładu i składu


Moja Karta Postaci
Punkty w zastępczej grze: 38pkt

http://www.zanimnapiszesz.info/b/ub/10.png

Offline

 
  • Index
  •  » Propozycje
  •  » Zniesienie wartości liczbowych - wstępny pomysł
All rights reserved / Wszystkie prawa zastrzeżone ˆ Copyright 2010 by Katsuro
Bezpieczna strona Aktualny PageRank strony ncw-hyde-park.pun.pl/forums.php dostarcza: Google-Pagerank.pl - Pozycjonowanie + SEO

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plsavo przeciw pleśni szkoła forex noclegi Ustka